lördag 22 juni 2013

I midsommarnatten


Midsommarnatten, den magiska, ljusa natten... Den ville jag ta vara på. Månen visade sig bakom grantopparna som syns från mitt fönster. Jag gjorde en termos te och gav mig ut. Jag gick genom skogen och lyssnade till nattens ljud. När månen vandrade vidare gick jag ut på ängen. Plötsligt rasslade det till i det höga gräset och ett prickigt kid skuttade iväg. Kära någon vad jag skämdes! Jag har alltid velat träffa ett litet tryckande kid men inte så här... Inte skrämma livet ur det. Jag kände mig som en usel naturvän. 

Tusen frågor haglar över mig just nu. Kommer kidet tillbaka till sin lega eller kommer det att snurra runt i skogen dit det sprang? Kommer rådjursmamman att hitta sitt lilla barn? Brukar dem byta plats med jämna mellanrum eller lämnar mamma sitt kid på ett och samma ställe under den tiden som kidet trycker? Hur länge ska jag undvika att traska runt på ängen för att inte stressa familjen i onödan? 

Om någon av Er vet svaret på någon av mina frågor så snälla, upplys mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar